2011. január 18., kedd

achomo vagy chin chin




A közép afrikai konyha nem híres a desszertjeiről, édességekről, általában nem is várok ilyesmit ha valakinél ghánai ételeket eszünk. A minap egyik kedves ghánai barátunk ebédre  hívott minket, és amikor megérkeztünk az asztalon volt egy nagy tál a képen látható "valami", amit én apró sós keksznek véltem, belemarkoltam és eszegetni kezdtem.Meglepetésemre nem sós volt hanem enyhén édes, és nagyon emlékeztetett valamire, aztán később ráeszméltem, hogy a csöröge fánk ízére hasonlít nagyon, csak a formája volt teljesen más. Később meg is kérdeztem , hogy mi ez , és kiderült , hogy egy nigériai vendég készítette, náluk chin-chin a neve ( ejtsd: csin-csin) A férjem is kikérdeztem, náluk is készítik csak achomo-nak nevezik ( ejtsd: ácsomo) Annyiban különbözik a csörögétől, hogy azt mi utólag cukrozzuk, ez meg eleve édes.
Kaptam belőle búcsúzóul, így itthon lefotóztam. :-)

Utánanéztem egy kicsit és találtam egy videót is készítéséről, nem bonyolult egyáltalán, a kész tésztát apró kockákra vágják, és forró , bő olajban  sütik meg. A chin-chin receptekben szerepel tojás, az achomoéban viszont nem. 



A tészta receptje:

- 1,5 kg sima liszt
- 2 pohár cukor
- 1/4 teáskanál sütőpor
- 1 teáskanál só
- 30 dkg margarin vagy vaj
- 1 mokkáskanál reszelt  szerecsendió
- víz ( kb. 2 és fél pohárnyi)

-olaj a sütéshez


Elkészítés:

- a hozzávalókból sima tésztát kell készíteni, majd kisebb adagokban lisztezett deszkán vékonyra nyújtani, ujjnyi csíkokra vágni, majd késsel vagy konyhai ollóval kis kockákra-rombuszokra vágni.

- bő forró olajban szép rózsaszínűre sütni


Megjegyzés: 

- ezt a 1,5 kg lisztből készült adagot valószínűleg érdemes megfelezni, mert túl sok lesz belőle!

3 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...