2010. november 22., hétfő

csirkegulyás

Hogyhogy nem szerepelt még? A nem kifejezetten leves kedvelő családomban ezt szerencsére mindenki szereti.
Most csirkéből készült, ami nem túl autentikus, de ha így még nem csináltad , akkor próbáld ki egyszer. Én azért szeretem , mert sokkal hamarabb elkészül mint egyébként :-).
Le kell írnom , hogyan készül? Gondolom a legtöbb olvasónak nem lenne szükséges, de hátha valakit mégis érdekel:

Hozzávalók:

-csirkehús
-hagyma
-sárgarépa
-zeller
-(karalábé-én teszek bele, de enélkül is jó)
-petrezselyemgyökér
-zeller és petrezselyemzöld
-olaj vagy zsír
-krumpli
-só, bors,kömény, fokhagymagranulátum
-pirospaprika
-zöldpaprika, paradicsom is mehet bele ha van otthon

a galuskához:

-1-2 tojás, só, liszt

Kicsit bajban vagyok a mennyiségekkel :-)
Ha apukámat kérdezed, azt mondaná készüljön zsírral , legyen benne sok hús, és kevés répa. Ha én főzöm sok benne a zöldség, kevés a hús, és ezt is olajjal csinálom. Ha férjem szavazna akkor nem lenne benne  galuska, ha nagyfiam akkor csak galuska lenne benne.... Szóval, nem tudok mennyiségeket írni....

Egy biztos:

1. az apró kockákra vágott hagymát megdinszteled olajon vagy zsíron

2. lehúzod a tűzről, beleteszel egy kanálnyi pirospaprikát, összekevered

3. felengeded némi  vízzel, beletszed a húst. Sóval, borssal, köménnyel, fokhagymával fűszerezve és lefedve főzni kezded, magyarul pörköltöt csinálsz. Lehet bátran fűszerezni, később még úgyis higítani kell.Szerintem a kömény-fokhagyma-zellerzöld "szentháromság" adja az ízét.

4. mivel a csirke könnyen fő, nemsokára mehet bele az összeaprózott zöldség a krumpli kivételével, és az összekötözött zöldfűszerek.

5.ha puha, akkor mehet bele az összekockázott krumpli, és víz .  Újra kell fűszerezni is, mert  a víz és a krumpli elveszi az ízeket.

6.a legvégén 1-2 tojásból és lisztből készült galuska mehet bele, ezzel már nem kell sokáig főzni.
(Én ezt külön sós vízben szoktam főzni, és csak a tányérban teszem bele, mert a férjem nem szereti.)

2 megjegyzés:

  1. aha, jol nez ki, de azt hiszem, nem enne meg nalunk senki sem ezt a levest....en, mert nem eszek hust, gyerekek, mert nem nagyon ismerik a levest, ferj, mert o ugyan semmi olyat nem eszik, ami magyar....

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...