2010. június 13., vasárnap

Zöldborsóleves


Konyha

Szombaton főztem a zöldborsó levest, és mivel idén először vettem epret, az is ott illatozott a konyha pulton. Hát így együtt előhozta a nyári gyermekkori emlékeimet. :-) Mondjuk a palacsinta kicsit hiányzott, anyukám mindig azt csinált a zöldborsó leveshez.
Nem fogok Proust-i magasságokba emelkedni, de a másik ilyen tökéletes illat kombináció még nekem a vasárnapi húsleves-rántott hús-uborkasaláta hármas. Esetleg még a bundáskenyér- citromos tea?

Visszatérve a zöldborsó levesre, ez készült tegnap, új répával, petrezselyemmel, karalábéval, de egyelőre mélyhűtött borsóval. Nincs még elég a sajátunkon, és a tisztításával sem akartam időt vesztegetni, mert főzés közben takarítottam is. Ugyanezen megfontolásból került a sütőbe az Erős Pistás csirke is. A szokásos rizs és tzatziki készült hozzá.

A zöldborsó levest én hússal csinálom, általában néhány csirke szárnyat szoktam használni hozzá, és a végén galuskát teszek bele. (Nem rántom be.) Mivel általában bolti csirkéből készül ami nagyon hamar megfő, így a borsó kivételével egyszerre mindent beleteszek, szép csendesen főzöm, aztán amikor minden puha, akkor jöhet a borsó, és végül a galuska. Szóval kicsit húslevesnek indul, csak karikázott zöldséggel...

Hozzávalók:
- néhány csirke szárny, vagy egyéb csirke rész
- 2-3 sárgarépa
- 1-2 fehérrépa
- petrezselyemzöld
- karalábé
- 1 db hagyma
- nyáron kis darab zöldpaprika, paradicsom, esetleg 1 gerezd fokhagyma
- só, bors
- 1-2 kanál olaj

- zöldborsó

- 1-2 tojás + liszt a galuskához


Kert

A férjem füvet nyírt, csapot szerelt... Én találtam egy régen nyírt helyen egy csapat szép, zömök paradicsom palántát, amik maguktól keltek ki, és cselesen elrejtőztek a gazban. Kicsit vicces, hogy jobb állapotban vannak, mint a hajtatóban nevelt palántáink, úgyhogy átültettük őket a paradicsomos ágyásba.

A virágok kezdenek "beindulni" végre:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...