2010. június 4., péntek

Pulykasült paradicsomos zöldbabbal



Igazából a paradicsomos zöldbab az érdekes, ezt a férjem unokatestvére csinálta nekem tavaly nyáron először. Nekem nemigen jutott volna magamtól eszembe a kettő kombinációja, de tényleg finom! Az az igazi persze ha van már jó kis kerti paradicsom, és friss zöldhüvelyű bab, de egyenlőre beértük azzal ami a képen van, mélyhűtött és bolti :-)

Hozzávalók:

-zöldbab ( kb. netto 50 dkg )
-néhány friss paradicsom
-egy közepes hagyma
-só, bors, granulált fokhagyma
-olaj

Elkészítés:
1. A zöldbabot előfőzöd,vagy párolod- roppanósra, ne legyen nagyon puha!

2. A paradicsomokat forró vízbe mártod, és aztán lehúzod a héját. Apró kockákra darabolod.

3. Beleteszed egy lábasba és olaj nélkül (!) elkezded párolni. Kevergeted , hogy ne égjen le.

4. Amikor elfőtte a levét, besűrűsödött, akkor teszel hozzá egy kis olajat és a szálasra vágott hagymát. Együtt párolod egy kicsit a hagymát és a paradicsomot. Sózod , borsozod, ha szereted mehet bele egy kis fokhagyma is.

5. A végén beleteszed az előre megfőzött zöldbabot és egy kicsit összefőzöd, utánaízesíted ha kell.

6. Sült húsokhoz, rizshez illik.



A pulykasültet mostanában pulyka alsócombból szoktam csinálni,mert ez általában olcsó de ugyanígy lehet felsőcombból, szárnyból vagy ha szeretitek akkor a melléből. Nincs semmi kunszt benne, hacsak az nem, hogy a húst hagyd a fűszerekkel összeérni, és csak azután kezdd el sütni.Legutoljára egy Kotányi szárnyas pác fűszerkeveréket használtam hozzá, + vágtam a tálba hagymát is, olajat tettem az egészhez, sóztam és így sütöttem. ( A szárnyaspác összetétele: paprika, fokhagyma,rozmaring, bazsalikom, citromfű, kakukkfű, oregano és kömény.)

Ahogy a bejegyzéseket visszanéztem, azt vettem észre, hogy sokkal több húsos, és sokkal kevesebb friss zöldséges étel szerepel, mint azt magamtól várnám. De jelenleg ez a helyzet, a család ízlése a döntő, és talán az is tükröződik, hogy abból főzök amit az óvodával szembeni kis boltban találok, vagy amit a kéthetenkéni nagyobb bevásárlásnál veszünk.
De sebaj, gondolom vannak még így néhányan rajtam kívűl is, most az a lényeg hogy olcsón és gyorsan főzzek valamit, és azt legalább a család fele megegye :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...